söndag 22 januari 2012

Baraföratt-tårta

Idag åt vi en ganska trist middag, spaghetti och köttfärssås, som förvisso blev ganska god men ville ändå kompensera upp middagen med lite efterrätt.
Dagens tårta blev ljusa bottnar, i understa lagret skogsbärsmousse och vaniljgrädde.
Övre våningen innehåller mango- och passionsmousse och vaniljgrädde. Spacklad med chokladsmörkräm och dekorerad med sockerpasta och färska blommor.
Gjorde en våningstårta dels för att jag ville testa hur man gör en på riktigt när jag har tagit reda på hur man gör och dels för att jag ville prova två olika mousser.




Ha en underbar kommande vecka/Nina

3 kommentarer:

  1. Jo, men precis så där brukar mina efterrätter också se ut..........NOT!!!!!
    Dom har det allt bra dom som bor under ditt tak!

    Jättefin!!!
    Kramar från Lina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lina vad gullig du är!!
      Men du vet väl... Skomakarns barn...
      Inte så ofta tårta här hemma direkt.
      Kram/Nina

      Radera
  2. Alltså!!! Sån där skulle jag också vilja ha bara för att! Du är en konstnär. Puss faster.

    SvaraRadera